سلام
دو سایت معروف رو معرفی می کنیم! البته خودتون بهتر میشناسین!

  1- WOLFRAMLAPHA
یه سایت خوب، برای حل مسائل ریاضی تون، مخصوصا رسم نمودار و صفحه و رویه و حجم ها و از اون مخصوص تر برای محاسبه انتگرال های شاخ!
خیلی سایت قوی و محکمیه! همه کاری از دستش بر می آد! علاوه بر این ها یک شاخه math.WOLFRAMداره که حتی درس ها رو توضیح هم میده.
اما مشکلات و نقائص سایت: مشکل خاصی نداره، ولی شاید برای ما و شما یه سری امکاناتی که بخوایم رو نداشته باشه. به طور مشخص، مثلا در مورد محاسبه انتگرال فقط جواب آخر رو به شما می ده، ولی روند حل انتگرال رو نشون نمی ده.
یه مسئله دیگر هم اینه که اگر شما انتگرال معین پارامتری داشته باشید، wolfram پارامتر رو برنمی تابه! (البته یکی از دوستان میگه می تابه، ولی ما که ندیدیم!)


  2- Symbolab
یه سایت خوشگل و خوشساخت و به قول یارو گفتنی «یوزرفرندلی» و دانشجوپسند. خیلی سایت روونیه، امکانات متنوع و خوبی هم داره. از مزیت های این سایت نسبت به WOLFRAM اینه که معادلات رو دقیقا به همونطوری که هستن می تونین بنویسین و ازش بخواین حل کنه. واضح تر بخوام بگم، به عنوان مثال در سایت wolfram مثلا برای نوشتن یه عدد به توان 2 باید از نوتیشن x^2 استفاده کنین، ولی تو سایت symbolab قشنگ خود عبارت رو به همون شکلی که هست می نویسین. اصلا خودتون برین سایت رو ببینین دیگه! (یکی از عکسهای بالا که مربوط به wolframalpha میشه این مصیبت رو به تصویر کشیده!)
علاوه بر این مسائل ریاضی، این سایت symbolab تو شیمی (که به درد جماعت برقی نمی خوره) و فیزیک (که به درد امت برقی می خوره) هم دستی بر آتش داره. علاوه بر همه این ها یه صفحه تقلب هم داره که به درد شب امتحان می خوره، همه فرمول ها رو به صورت طبقه بندی شده در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار داده!
اما مزیت خیلی شاخ symbolab نسبت به wolframalpha تو اینه که نه تنها مسئله و معادله و نامعادله و انتگرال و مشتق و دیفرانسل و ... براتون حل می کنه، بلکه راه حل مسئله رو هم تفصیلی در اختیارتون قرار میده! حتی می تونید حد تفصیلش رو هم معین کنید. در این حد که اگه خیلی پیاده باشید(که شان شما اجل از این حرفاست لابد!) مثلا برای حل انتگرال، اگه بخواین تا تعریف حد و مشتق هم راه حل رو بسط میده! دیگه چی می خواین.
اما مشکلات و نقائص سایت: من خودم امتحان کردم، انتگرالهای شاخ رو واقعا محاسبه می کنه، ولی انتگرال های خیلی شاخ رو دیگه کم میاره!
یه مشکل دیگه هم علاوه بر این ها اینه که نمودار ها رو فقط تو دو بعد رسم می کنه، لذاست که واسه ریاضی 2 شاید از لحاظ رسم نمودار خیلی کمکتون نکنه.
در حل مشتق توابع چند متغیره، و نیز محاسبه curl و divergence هم کمی محدودیت داره، ولی اون قدر نیست که اذیت بشین.



همین. التماس دعا!